Image description

Medewerker uitkeringsadministratie

Over de vacature

Sluitingsdatum
5 november 2025
Uren per week
28
Salaris
maximaal € 3.980 (schaal 7)
Opleidingsniveau
MBO

Ben jij stressbestendig en flexibel, maar ook nauwkeurig en goed georganiseerd? Hou je ervan om overzicht te houden, structuur aan te brengen en de regie te nemen over je eigen caseload? Dan zou dit zomaar eens jouw volgende baan kunnen zijn! Je zorgt er namelijk voor dat uitkeringen op tijd en netjes worden betaald en dat is belangrijk werk.

Algemene informatie

De functie van medewerker uitkeringsadministratie is een functie binnen de afdeling Inkomen en bedrijfsvoering sociaal domein. Deze afdeling vormt samen met de afdeling Toegang en de afdeling Beleid het Sociaal domein binnen de gemeente Kampen. In het sociaal domein werken we aan verschillende opgaven op de strategische thema's: groeien, meedoen en thuiskomen. Inwoners ontwikkelen zich en leven gezond en veilig (groeien), inwoners doen mee naar vermogen en ontvangen juiste en passende ondersteuning (meedoen) en inwoners voelen zich prettig in hun woonomgeving die toegankelijk is voor iedereen (thuiskomen).

Wat ga je doen?

Als medewerker uitkeringsadministratie werk je samen met diverse collega's aan de uitvoering van de Participatiewet en het armoedebeleid. Je verzorgt specialistische werkzaamheden voor de toegekende uitkeringen, zoals het berekenen, vastleggen, uitbetalen, verrekenen en beëindigen. Indien nodig heb je hierover contact met cliënten. Daarnaast adviseer en informeer je collega's binnen het Sociaal Domein over de berekeningen, verrekeningen en uitbetalingen van uitkeringen.

Taken

  • Het verwerken van rapportages en adviezen met betrekking tot de Participatiewet en het armoedebeleid binnen de Suite voor het Sociaal Domein (SvhSD)
  • Het verwerken van signalen en mutaties die van invloed zijn op de hoogte van de te verstrekken uitkeringen, inclusief het verrekenen en verwerken van inkomsten met de periodiek te verstekken uitkering levensonderhoud en de afstemming hierover met cliënten.
  • Het op casuïstiek niveau adviseren van collega's binnen het Sociaal Domein met betrekking tot de berekening en uitbetaling van de uitkeringen.
  • Het periodiek draaien van betaalruns ten behoeve van de afdeling Financiën.
  • Het onderzoeken, afwegen, rapporteren en besluiten (beschikken) over beslagen en beëindigingen in het kader van de Participatiewet.

Wat breng je mee?

  • Je hebt een MBO+ werk en denkniveau en ervaring met financieel administratieve processen. Je hebt inzicht in hoe loonstroken te analyseren voor het uitvoeren van de uitkeringsadministratie.
  • Je bent stressbestendig, flexibel en werkt graag in teamverband
  • Je bent goed met Word en Excel, het hebben van kennis van Suite voor het Sociaal Domein is een pré.

Wij bieden

  • Een baan met betekenis waarin jij het verschil kan maken.
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met een maand proeftijd. Daarna bestaat de mogelijkheid voor een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Een bruto maandsalaris van € 2.805,- bruto tot maximaal € 3980,- bruto per maand (schaal 7) bij 36 uur per week.
  • 17,05% Individueel Keuze Budget.
  • 201,6 vakantie-uren bij voltijd.
  • Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een mobiel, laptop en faciliteiten voor je thuiswerkplek.
  • Een fijne werkomgeving met betrokken collega's.

Lees meer informatie over de arbeidsvoorwaarden.

Meer weten?

Wil je meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Käthe. Zij vertelt je graag meer over deze mooi baan, telefoonnummer 14038.

Solliciteren

Herken jij je in deze vacature en voldoe je (bijna) de functie-eisen solliciteer dan voor 5
november 2025 via de knop solliciteren op deze pagina.

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op 11 november 2025.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Neem contact op

Lana Sasic

recruiter