Servicenormen
De gemeente Kampen is er voor u. Wij vinden het belangrijk dat inwoners en ondernemers ons makkelijk kunnen bereiken. Wij willen u snel en zo goed mogelijk helpen. Onze informatie moet voor iedereen duidelijk zijn. Daarom hebben we servicenormen opgesteld. Dit zijn regels waar onze dienstverlening aan moet voldoen.
U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Hieronder staat wat u van ons kunt verwachten als u informatie zoekt op onze website, als u ons belt, het contactformulier invult, een brief stuurt, contact heeft aan de balie of via social media contact zoekt.
Over onze dienstverlening
- Wij zijn gastvrij en staan u vriendelijk te woord.
- Wij informeren u duidelijk, goed en volledig. We geven extra uitleg als het nodig is.
- Wij leggen uit waarom we een besluit hebben genomen. Duurt een besluit langer, dan leggen we uit waarom.
- Wij beschermen uw privacy. We gebruiken vertrouwelijke informatie alleen waar het voor is bedoeld.
- Wij spreken en schrijven in begrijpelijke taal.
- Wij horen graag of u tevreden bent. We staan open voor uw ideeën en suggesties. Zo kunnen we het een volgende keer (nog) beter doen.
- Over een klacht of bezwaar gaan we in gesprek. We kijken samen met u of er een oplossing mogelijk is.
Als u onze website bezoekt
- U kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht op www.kampen.nl.
- Onze informatie klopt en is actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en goed toegankelijk.
- Bij de informatie over onze producten en diensten staat wat u nodig heeft voor een aanvraag, wat de kosten zijn en hoelang het duurt.
- Een melding over de openbare ruimte kunt u makkelijk via de website doorgeven. We pakken deze melding binnen 5 werkdagen op.
Als u ons belt via 14 038
- Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur (vrijdag tot 16.00 uur).
- Wij nemen zo snel mogelijk op. Meestal is dat binnen 1 minuut. Lukt dit niet omdat het erg druk is, dan kunt u aangeven dat u wilt worden teruggebeld. We nemen dan dezelfde dag contact met u op.
- Wij proberen uw vraag direct te beantwoorden. Kunnen we niet direct een inhoudelijk antwoord op uw vraag geven, dan zorgen we dat u binnen 2 werkdagen wordt teruggebeld.
- Spoedmeldingen pakken we direct op. Belt u buiten onze openingstijden, dan hoort u via onze telefoonbeantwoorder welk telefoonnummer u hiervoor kunt bellen.
Als u ons contactformulier gebruikt
- U krijgt automatisch een ontvangstbevestiging.
- U krijgt binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord. Is dat niet mogelijk, dan krijgt u binnen 5 werkdagen ook een bericht. We vertellen daarin welke afdeling uw vraag behandelt en wanneer u antwoord krijgt.
Als u ons een brief stuurt
- U krijgt binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord. Is dat niet mogelijk, dan krijgt u binnen 5 werkdagen ook een bericht. We vertellen daarin welke afdeling uw brief behandelt en wanneer u een antwoord kunt verwachten.
Als u ons bezoekt
- Onze balies zijn goed toegankelijk en makkelijk te vinden.
- Heeft u een afspraak, dan helpen we u binnen 5 minuten.
- Komt u zonder afspraak bij ons langs? We kijken dan of we u direct of later op de dag kunnen helpen. Lukt dit niet? Dan maken we een afspraak voor u op een ander moment.
- Wij zorgen voor voldoende privacy. Als het nodig is, praten wij met u in een aparte ruimte.
Als u contact zoekt via sociale media
- Via social media kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week uw vraag, melding of opmerking doorgeven. Dit kan via X, Facebook, Instagram, LinkedIn en WhatsApp.
- U krijgt binnen 1 werkdag een reactie op uw vraag of melding. Dit kan een inhoudelijke reactie zijn of een bericht waarin we vertellen wanneer u antwoord krijgt.
Tip voor ons?
Wij werken altijd aan het verbeteren van onze dienstverlening. Vindt u dat onze dienstverlening beter kan? Of heeft u een tip om het contact met u beter te laten verlopen? U kunt dit doorgeven via ons contactformulier of op een andere manier contact met ons opnemen.