Servicenormen

De gemeente Kampen is er voor u. Wij vinden het belangrijk dat inwoners en ondernemers ons makkelijk kunnen bereiken. Wij willen u snel en zo goed mogelijk helpen. Onze informatie moet voor iedereen duidelijk zijn. Daarom hebben we servicenormen opgesteld. Dit zijn regels waar onze dienstverlening aan moet voldoen.

U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Hieronder staat wat u van ons kunt verwachten als u informatie zoekt op onze website, als u ons belt, het contactformulier invult, een brief stuurt, contact heeft aan de balie of via social media contact zoekt.

Over onze dienstverlening

  • Wij zijn gastvrij en staan u vriendelijk te woord.
  • Wij informeren u duidelijk, goed en volledig. We geven extra uitleg als het nodig is.
  • Wij leggen uit waarom we een besluit hebben genomen. Duurt een besluit langer, dan leggen we uit waarom.
  • Wij beschermen uw privacy. We gebruiken vertrouwelijke informatie alleen waar het voor is bedoeld.
  • Wij spreken en schrijven in begrijpelijke taal.
  • Wij horen graag of u tevreden bent. We staan open voor uw ideeën en suggesties. Zo kunnen we het een volgende keer (nog) beter doen.
  • Over een klacht of bezwaar gaan we in gesprek. We kijken samen met u of er een oplossing mogelijk is.

Als u onze website bezoekt

  • U kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht op www.kampen.nl.
  • Onze informatie klopt en is actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en goed toegankelijk.
  • Bij de informatie over onze producten en diensten staat wat u nodig heeft voor een aanvraag, wat de kosten zijn en hoelang het duurt.
  • Een melding over de openbare ruimte kunt u makkelijk via de website doorgeven. We pakken deze melding binnen 5 werkdagen op.

Als u ons belt via 14 038

  • Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur (vrijdag tot 16.00 uur).
  • Wij nemen zo snel mogelijk op. Meestal is dat binnen 1 minuut. Lukt dit niet omdat het erg druk is, dan kunt u aangeven dat u wilt worden teruggebeld. We nemen dan dezelfde dag contact met u op.
  • Wij proberen uw vraag direct te beantwoorden. Kunnen we niet direct een inhoudelijk antwoord op uw vraag geven, dan zorgen we dat u binnen 2 werkdagen wordt teruggebeld.
  • Spoedmeldingen pakken we direct op. Belt u buiten onze openingstijden, dan hoort u via onze telefoonbeantwoorder welk telefoonnummer u hiervoor kunt bellen.

Als u ons contactformulier gebruikt

  • U krijgt automatisch een ontvangstbevestiging.
  • U krijgt binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord. Is dat niet mogelijk, dan krijgt u binnen 5 werkdagen ook een bericht. We vertellen daarin welke afdeling uw vraag behandelt en wanneer u antwoord krijgt.

Als u ons een brief stuurt

  • U krijgt binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord. Is dat niet mogelijk, dan krijgt u binnen 5 werkdagen ook een bericht. We vertellen daarin welke afdeling uw brief behandelt en wanneer u een antwoord kunt verwachten.

Als u ons bezoekt

  • Onze balies zijn goed toegankelijk en makkelijk te vinden.
  • Heeft u een afspraak, dan helpen we u binnen 5 minuten.
  • Komt u zonder afspraak bij ons langs? We kijken dan of we u direct of later op de dag kunnen helpen. Lukt dit niet? Dan maken we een afspraak voor u op een ander moment.
  • Wij zorgen voor voldoende privacy. Als het nodig is, praten wij met u in een aparte ruimte.

Als u contact zoekt via sociale media

Tip voor ons?

Wij werken altijd aan het verbeteren van onze dienstverlening. Vindt u dat onze dienstverlening beter kan? Of heeft u een tip om het contact met u beter te laten verlopen? U kunt dit doorgeven via ons contactformulierexterne-link-icoon of op een andere manier contact met ons opnemen.