Beleidsontwikkelaar Sociaal domein
Over de vacature
- Sluitingsdatum
- 13 januari 2026
- Uren per week
- 16 tot 20
- Salaris
- maximaal € 5.554 (schaal 10)
- Opleidingsniveau
- HBO
Wil jij bijdragen aan een sterke sociale basis en het thema diversiteit en inclusie verder brengen? Dan gaan wij graag met jou in gesprek.
Algemene informatie
De functie valt binnen de afdeling Beleid sociaal domein. Deze afdeling vormt samen met de afdeling Toegang en de afdeling Inkomen en Bedrijfsvoering het Sociaal domein binnen de gemeente Kampen.
In het sociaal domein werken we aan de volgende strategische opgaven:
- De juiste ondersteuning op het juiste moment
- Leefbare buurten met ruimte voor verbinding, ontmoeting en elkaar
- Ontwikkelingsmogelijkheden voor iedereen
- Bestaanszekerheid en kansen voor iedereen
- Een kansrijke, gezonde en veilige leefomgeving voor iedereen
De gemeente Kampen wil een sterke sociale basis realiseren die bijdraagt aan een duurzame, veerkrachtige samenleving met een houdbaar perspectief. Dit vraagt om een sociale infrastructuur waarin inwoners passende ondersteuning vinden, samenwerking tussen formele en informele netwerken wordt versterkt en activiteiten samenhang en continuïteit kennen. De Sociale Basis is als opgave onderdeel van al deze strategische opgaven.
Wat ga je doen?
De Sociale Basis hebben wij vormgegeven als een programma met meerdere deelprogramma's.
Als beleidsontwikkelaar Sociale Basis ben je voornamelijk betrokken bij deelprogramma 1: activiteiten binnen de Sociale Basis. Dit deelprogramma richt zich op het verstrekken van subsidies aan maatschappelijke organisaties in onze gemeente. Daarnaast speel je een belangrijke rol in monitoring en het datagedreven werken binnen de Sociale Basis.
Naast deze rol ben je beleidsmatig verantwoordelijk voor het thema diversiteit en inclusie. Hierin ben je aanspreekpunt voor organisatie en bestuur op het thema en geef je uitvoering aan de vastgestelde uitvoeringsagenda.
- Vertalen van trends en beleidsontwikkelingen naar producten waaronder het implementeren van meerjarig subsidiëren.
- Borgen van kwaliteit en integraliteit door het (door)ontwikkelen van instrumenten
- Beantwoorden vragen over het proces (vb van accounthouders sociale basis).
- Coördineren van (voortgangs)rapportages.
- Beheer van de budgetten binnen een programma, inclusief aanleveren financiële informatie voor de P&C cyclus.
- Onderhoudt contacten met betrokkenen en belanghebbenden en zorgt voor afstemming
Wat breng je mee?
- Je bent deskundig, verbindend en innovatief;
- Je overziet het sociaal domein en denkt integraal;
- Je bent op de hoogte van landelijke ontwikkelingen en bekend met het regionale- en lokale speelveld;
- Je communiceert uitstekend. Zowel mondeling als schriftelijk, zowel met inwoners, partners als met bestuurders.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische omgeving.
- Een jaarcontract met mogelijkheid tot een vast dienstverband.
- Afhankelijk van opleiding en ervaring: een bruto maandsalaris van € 3.777,- tot maximaal € 5.554,- (schaal 10 bij 36 uur per week).
- 17,05% Individueel Keuze Budget.
- 201,6 vakantie-uren bij 36 uur per week.
- Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden.
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken.
- Een mobiel, laptop en faciliteiten voor je thuiswerkplek.
- Een prettige werkomgeving met betrokken collega's.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP inclusief een extra vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid.
Lees meer informatie over de arbeidsvoorwaarden.
Meer weten?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Christian van der Worp, 06-11195845 of Noortje Kramer, 06-21612213. Zij zijn vanaf 5 januari 2026 bereikbaar.
Iets voor jou?
Herken jij je in deze vacature en voldoe je (bijna) aan de functie-eisen, solliciteer dan vóór 14 januari via de knop solliciteren op deze pagina.
De vacature sluit als er een geschikte kandidaat is gevonden.
De gesprekken zijn gepland op woensdag 21 januari.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
