Image description

Adviseur Mobiliteit

Over de vacature

Uren per week
32 tot 36
Salaris
maximaal € 5.554 (schaal 10)
Opleidingsniveau
HBO

Bij de gemeente Kampen krijg jij de kans om echt impact te maken op de toekomst van onze stad! Jouw kennis en inzet dragen direct bij aan slimme, duurzame oplossingen voor mobiliteit en infrastructuur, van wijkniveau tot het hart van de binnenstad.

Bij gemeente Kampen staan mobiliteit en infrastructuur volop in de schijnwerpers. We werken aan een nieuw Mobiliteitsplan dat inspeelt op de groei en duurzame ambities van onze stad. Voor de gebiedsontwikkeling Reevedelta een grote uitdaging: de realisatie van 3.600 woningen met bijbehorende voorzieningen. Mobiliteit speelt hierin een sleutelrol, waarbij we inzetten op een transitie naar fietsen, openbaar vervoer en deelmobiliteit. Tegelijkertijd maken we de binnenstad toekomstbestendig en gastvrij door ruimtelijke kwaliteit te versterken en autoluw beleid door te voeren. Dit vraagt om de invoering van een innovatief parkeerbeleid dat bijdraagt aan bereikbaarheid, leefbaarheid en economische vitaliteit.

Algemene informatie

De afdeling
Wij hebben behoefte aan versterking en zijn binnen cluster Mobiliteit op zoek naar een Adviseur Mobiliteit, met kennis en (enige) ervaring op het gebied van Parkeren. Cluster Mobiliteit hoort bij de afdeling Beleid Fysiek Domein. In deze afdeling is het beleid voor het ruimtelijk domein samengebracht en ook het ontwerp en de inrichting van de openbare ruimte heeft hier een plek. Denk dan aan collega's op het terrein van stedenbouw, natuur & landschap, duurzaamheid: klimaat, energie en circulariteit, wonen, economie, cultuurhistorie & archeologie, bodem, water en riolering. Duurzame ontwikkeling en ruimtelijke kwaliteit zijn de uitgangspunten voor ons werk, dat we omgevingsbewust uitvoeren. We dragen vanuit al deze disciplines bij aan diverse projecten en we bereiden bestuurlijke adviezen voor. Er zijn veel contacten intern en extern met initiatiefnemers, ondernemers en inwoners, andere overheden en maatschappelijke organisaties. Je hebt 5 directe collega's op het terrein van mobiliteit.

Wat ga je doen?

  • Je coördineert en adviseert over de realisatie van de in het Parkeerplan voor de binnenstad opgenomen opgaven en bent hiervoor eerste aanspreekpersoon richting het bestuur en stakeholders.
  • Je voert in lijn met de nieuwe parkeervisie van de gemeente Kampen (in ontwikkeling) regie over de parkeeropgaven in de gemeente (bestaande en toekomstige wijken).
  • Je leidt complexe projecten, zoals de invoering van nieuwe parkeerregulering, en levert inhoudelijke bijdragen aan de uitwerking en aanbesteding van bijvoorbeeld de bouw van een parkeeraccommodatie, de plaatsing van een dynamische parkeerverwijssysteem en de vervanging van parkeerautomaten.
  • Je bent verantwoordelijk voor de parkeerexploitatie en het contractbeheer met externe partijen.
  • Je adviseert het management en het college van B&W over parkeervraagstukken, inclusief financiële en politiek-bestuurlijke afwegingen.
  • Je onderhoudt een breed netwerk met interne collega's (o.a. Stedenbouw, Handhaving, Strategie) en externe partners (o.a. bewoners, ondernemers en parkeerorganisaties). Je zorgt voor draagvlak en neemt belanghebbenden mee in de plannen en de uitvoering

Wie ben jij?

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en je beschikt over ruime ervaring binnen het vakgebied verkeer en vervoer
  • Affiniteit met (gereguleerd) parkeren is een pré.
  • Van nature ben je gericht op samenwerken en het opbouwen en onderhouden van netwerken.
  • Je bent flexibel en denkt graag 'out of the box' en je weet mensen te enthousiasmeren.
  • Je overziet de belangen van de verschillende partijen en weegt deze op een juiste manier af om te komen tot integrale adviezen.
  • Je hebt een goed ontwikkeld analytisch en probleemoplossend vermogen.
  • Je schakelt gemakkelijk tussen operationeel en tactisch niveau.
  • Communicatief vaardig in contact met inwoners en stakeholders.

Wat bieden wij?

We bieden verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een betrokken en vooruitstrevende gemeente die veel mogelijk maakt. Als medewerker krijg je alle ruimte om initiatief te nemen. We werken op basis van vertrouwen. Waar, wanneer en hoe je werkt bepaal je zelf, zolang je maar de samenwerking met collega's en opdrachtgevers georganiseerd hebt. En verder:

  • Een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische omgeving.
  • Een jaarcontract met een proeftijd van één maand en daarna uitzicht op een vaste baan.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring: een bruto maandsalaris van € 3.777,- tot maximaal € 5.554,- (schaal 10 bij 36 uur per week).
  • 17,05% Individueel Keuze Budget.
  • 201,6 vakantie-uren bij 36 uur per week.
  • Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een mobiel, laptop en faciliteiten voor je thuiswerkplek.
  • Een prettige werkomgeving met betrokken collega's.
  • Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP inclusief een extra vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid.

Lees meer informatie over de arbeidsvoorwaarden.

Meer weten?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Rik Hartgers, Senior adviseur Mobiliteit afdeling Beleid Fysiek Domein, telefoonnummer 06-11784160. Met vragen over de sollicitatieprocedure neem je contact op met Jarno van der Veen, HR adviseur 06-11751086.

Iets voor jou?

Herken jij je in deze vacature en voldoe je (bijna) aan de functie-eisen, solliciteer dan via de knop solliciteren op deze pagina.

De vacature sluit als er een geschikte kandidaat is gevonden.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Neem contact op

Lana Sasic

recruiter