Wmo-vervoer vanaf 1 augustus 2018

Familie en vrienden bezoeken, boodschappen doen, naar het theater gaan of deelnemen aan een activiteit? Om mee te doen is het belangrijk dat u zich kunt verplaatsen en dat u vervoer hebt. U probeert het in eerste instantie zelf of met hulp uit uw omgeving te regelen. Lukt dat niet, dan komt u misschien in aanmerking voor een vervoersvoorziening vanuit de Wmo. De gemeente geeft hiervoor een indicatie af.

Wanneer u een indicatie voor Wmo-vervoer van de gemeente hebt, ontvangt u een vervoerspas. Hiermee kunt u per kalenderjaar 1.500 kilometer reizen tegen betaling van openbaar vervoer tarief. Per 1 augustus 2018 zal Taxi Centrale Zwolle (TCZ) het vervoer in Kampen gaan rijden onder de naam Mijn Taxi Op Maat.

Wanneer kunt u reizen?

Met Mijn Taxi Op Maat kunt u zeven dagen per week, van 06.00 uur tot 24.00 uur, gebruik maken van het Wmo-vervoer.

Hoe ver mag u reizen?

Buiten de gemeente Kampen mag u maximaal 25 kilometer reizen, gerekend vanaf uw woonadres. Wel is het altijd mogelijk om te reizen naar de ziekenhuizen in Zwolle, Meppel en Emmeloord. Wilt u verder reizen dan 25 kilometer, dan kunt u gebruik maken van Valys. Meer informatie over Valys kunt u vinden op www.valys.nl. U kunt ook bellen met Valys via 0900 96 30.

Wat betaalt u voor een rit?

Met de Wmo-vervoerspas kunt u per kalenderjaar 1.500 kilometer reizen tegen betaling van een tarief dat vergelijkbaar is met het openbaar vervoer tarief. Er worden dal- en spitstarieven gehanteerd, wat betekent dat u tijdens de daluren goedkoper reist dan tijdens de spits.

Te reizen afstand Tarief daluren Tarief spitsuren
0 - 4 km € 1,20 € 2,00
5 - 8 km € 1,80 € 3,00
9 - 12 km € 2,40 € 4,00
13 - 16 km € 3,00 € 5.00
17 - 20 km € 3,60 € 6,00
21 - 25 km € 4,20 € 7,00

 

 

 

 

 

 

Tarieven voor 2018

 

Hoe reserveert u een rit?

Voor het reserveren van een rit heeft u een Wmo-vervoerspas nodig. U reserveert met het nummer dat op de pas staat. Ritten reserveren kan op twee manieren:

  • Bellen (tegen lokaal tarief) via de telefooncentrale van Taxi Centrale Zwolle (TCZ) via 038 - 49 71 710 (7 dagen per week, van 06.00 - 24.00 uur; vanaf 23 juli 2018)
  • Online via de website www.mijntaxiopmaat.nl (vanaf 1 augustus 2018)

Geen nieuwe vervoerspas ontvangen?

Elke inwoner met een Wmo indicatie heeft een brief met nieuwe vervoerspas van Mijn Taxi Op Maat ontvangen. Mocht u onverhoopt geen brief hebben ontvangen, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de balie Inkomen en zorg van de gemeente Kampen via telefoonnummer 14 038.

Wilt u een vervoerspas aanvragen?

Heeft u geen vervoerspas, maar wilt u wel graag weten of u in aanmerking komt voor Wmo-vervoer van de gemeente? Neem dan contact op met de balie Inkomen en zorg van de gemeente Kampen. Dit kan door een melding te doen via https://www.kampen.nl/hulp-aanvragen of telefonisch via 14 038. U krijgt dan een afspraak voor een persoonlijk gesprek met een Wmo-consulent.

Bent u uw vervoerspas kwijt?

Bent u uw vervoerspas kwijt of is deze gestolen, dan kunt u alleen via de balie Inkomen en zorg van de gemeente Kampen een nieuwe pas aanvragen. De kosten hiervoor bedragen € 10,--.

Meer informatie

Op www.mijntaxiopmaat.nl kunt u een rit reserveren, informatie vinden en uw klachten of complimenten doorgeven. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met een medewerker van de balie Inkomen en zorg van de gemeente Kampen door langs te komen in het stadhuis of via telefoonnummer 14 038. Daarnaast kunt u voor hulp en ondersteuning altijd terecht bij een adviseur van Welzijn Kampen via telefoonnummer 038 - 469 15 00.

Zelf uw vervoer regelen via de vervoersservice Welzijn Kampen?

Naast het Wmo-vervoer via de gemeente maken ook veel inwoners van Kampen gebruik van de vervoersvoorziening van Welzijn Kampen. Deze vorm van vervoer kunt u zelf regelen. Zie voor meer informatie www.welzijnkampen.nl/welzijnswinkel/vervoersservice of ga naar https://www.kamperkompas.nl/is/een-vraag-over-2/vervoer.

Wmo-vervoer vanaf 1-8-2018 (pdf, 373 kB)