document iconKlacht over de gemeente indienen

Heeft u een klacht over hoe u door de gemeente bent behandeld? U kunt dan een klacht bij ons indienen.

Beschrijving

Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij ons indienen. Dit kan bijvoorbeeld:

  • over het gedrag van een van onze medewerkers of bestuurders
  • over de manier waarop de gemeente heeft gehandeld
  • als wij onze afspraken niet nakomen
  • als u geen antwoord van ons krijgt
  • als wij niet bereikbaar zijn
  • als onze informatie niet klopt, niet volledig of niet duidelijk is

Als u een klacht heeft ingediend, dan nemen wij contact met u op. Wij bespreken met u de klacht en het vervolgproces. U kunt dan precies uitleggen wat er is gebeurd. Daarnaast vragen wij de medewerker of afdeling waar uw klacht over gaat ook om een reactie. Wij informeren u daarna over onze beslissing.

Wilt u geen officiële klacht indienen, maar wel iets aan ons melden of bezwaar maken? U heeft dan de volgende mogelijkheden:

  • Ziet u dingen in uw straat of wijk die niet in orde zijn? Bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal of zwerfafval? U kunt dan een melding openbare ruimte doorgeven.
  • Bent u het niet eens met een beslissing van de gemeente? Bijvoorbeeld over een vergunning of uitkering? U kunt dan bezwaar maken.
  • Heeft u een klacht op het gebied van zorg en ondersteuning, jeugdhulp of werk en inkomen? U kunt dan ook terecht bij de sociaal ombudsvrouw.

Aanvragen

Een klacht over de gemeente kunt u online of schriftelijk melden. Het online melden van een klacht kan direct met het meldformulier.

U kunt een klacht ook schriftelijk melden. Stuur daarvoor een brief en noem daarin:

  • uw naam en adres
  • uw telefoonnummer
  • een duidelijke omschrijving van uw klacht
  • de naam van de medewerker of bestuurder over wie u een klacht heeft

De brief stuurt u naar: Gemeente Kampen, o.v.v. Klacht, Postbus 5009, 8260 GA Kampen

U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen via 14 038 en vragen naar de klachtencoördinator.

Hoe lang gaat het duren?

Wij behandelen uw klacht meestal binnen 6 weken. Als de behandeling van uw klacht langer duurt, dan ontvangt u hierover bericht.

Contact

Heeft u vragen over de behandeling van uw klacht? Of wilt u uw klacht via de telefoon melden? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 14 038 en vraag naar de klachtencoördinator. 

Bent u niet tevreden over de manier waarop wij uw klacht hebben behandeld, dan kunt u contact opnemen met de Overijsselse Ombudsman. Dit kan via de website www.overijsselseombudsman.nl of via telefoonnummer 0572-352687.

Meer informatie

Contact met de gemeente

U kunt een afspraak online maken bij Burgerzaken. Heeft u een vraag en kunt u het antwoord niet vinden op deze website? Neem dan contact met ons op. 

Telefoon 14 038
WhatsApp 06-57008800
E-mail info@kampen.nl
Adres Burgemeester Berghuisplein 1
8261 DD  Kampen
Postadres Postbus 5009, 8260 GA Kampen

Openingstijden Stadhuis

Maandag 8.30 - 17.00 uur
Dinsdag 8.30 - 17.00 uur
Woensdag 8.30 - 17.00 uur
Donderdag 8.30 - 17.00 uur
Vrijdag 8.30 - 16.00 uur

In de oneven weken is het stadhuis op woensdag tot 20.00 uur open.

Reacties

Heeft u opmerkingen over de website of mist u bepaalde informatie? Laat het ons weten. Met uw reactie kunnen wij de website verder verbeteren!

Reactieformulier

© 2023 Gemeente Kampen