Image description

Gemeente Kampen publiceert servicenormen voor dienstverlening

Vandaag
nieuws

De gemeente Kampen heeft nieuwe servicenormen vastgesteld. In de servicenormen staat wat inwoners, ondernemers en organisaties van de gemeente mogen verwachten als zij contact hebben met de gemeente. De gemeente Kampen wil hiermee transparant zijn over haar manier van werken. Zo weet iedereen waar hij of zij aan toe is. De servicenormen zijn een belangrijke stap in het verbeteren van de gemeentelijke dienstverlening.

Servicenormen zijn afspraken over hoe de gemeente omgaat met vragen, meldingen en klachten. In de servicenormen staat bijvoorbeeld hoe u de gemeente kunt bereiken, wanneer u antwoord krijgt en hoe de gemeente communiceert via telefoon, balie, website en social media. Betrouwbaarheid en duidelijkheid staan hierbij centraal. Stuurt u een brief, dan krijgt u binnen 5 werkdagen een reactie. Belt u de gemeente, dan krijgt u direct antwoord of u wordt binnen 2 werkdagen teruggebeld. En heeft u een afspraak bij de balies in het stadhuis, dan helpt een medewerker u binnen 5 minuten.

Gehighlighte tekst: Wethouder dienstverlening Bernard van den Belt: “Het vaststellen en publiceren van onze servicenormen is een belangrijke stap richting transparante en betrouwbare dienstverlening. We willen iedereen snel en zo goed mogelijk helpen. Daar moeten inwoners en ondernemers op kunnen vertrouwen. Halen we onze eigen servicenormen niet, dan mag u ons hierop aanspreken.”

De servicenormen van de gemeente zijn te vinden op www.kampen.nl/servicenormen. Heeft u vragen of wilt u meer weten? Neem dan gerust contact op met de gemeente. Ook als een servicenorm niet wordt gehaald, hoort de gemeente het graag. De nieuwe servicenormen zijn onderdeel van verbeteringen die de gemeente doorvoert vanuit de gemeentelijke visie op dienstverlening