Afspraak maken

    Burgerzaken werkt volledig op afspraak. U kunt direct online een afspraak maken. Ook kunt u ons bellen voor een afspraak. Voor het Klant Contact Centrum is het maken van een afspraak niet nodig. 

    Voor een aantal producten moet u bij de aanvraag betalen. Doe dit bij voorkeur met uw pinpas.

    Wachttijd

    Het is erg druk bij de balies in het stadhuis. De wachttijd voor een afspraak is op dit moment soms 4 weken. Een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs kunt u 6 werkdagen na uw afspraak ophalen.

    Let bij uw afspraak op het volgende:

    • Plan uw afspraak niet te vroeg. Is de afspraak niet direct nodig? Plan de afspraak dan in voor een later moment. Wij kunnen iemand anders dan eerst helpen. U kunt maximaal 3 maanden van tevoren een afspraak maken.
    • Neem alle benodigde documenten mee. Alleen dan kunnen wij u helpen. Lees daarom goed welke documenten u mee moet nemen. Dit staat op de website en in uw afspraakbevestiging.
    • Wijzig of annuleer een afspraak als u niet kunt. Wij kunnen iemand anders dan op dat moment helpen.

    Afspraak online maken

    Ophalen zonder afspraak

    De volgende producten kunt u zonder afspraak ophalen bij het Klant Contact Centrum:

    • al aangevraagd reisdocument
    • al aangevraagd rijbewijs
    • afvalpas

      Aanmelden in het stadhuis

      Als u een afspraak heeft gemaakt, kom dan op tijd naar het stadhuis. U meldt zich bij de aanmeldzuil bij de ingang. Aanmelden kan met de QR-code op uw bevestiging of met uw geboortedatum. U kunt ook terecht bij het Klant Contact Centrum. Vervolgens neemt u plaats in de hal en wordt u opgeroepen via de schermen boven de balies.

      Afspraak wijzigen of annuleren

      Wilt u een gemaakte afspraak wijzigen of annuleren? Dit kan via de link in de bevestiging die u via e-mail heeft ontvangen. Heeft u geen e-mail ontvangen of heeft u andere vragen? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum via telefoonnummer 14 038.